لینوکس و من

اجرای برنامه ها پس از مدت زمان مشخص!

دنبال یه چیزی بودم، یه چیز دیگه پیدا کردم! مشکل اینجا بود که وقتی tomboy رو در startup قرار میدادم تا موقع logon کردن اجرا بشه، همیشه با پنجره ی search اجرا میشد و ضایع بود! راه حل این مشکل اینه که این دستور رو در startup قرار بدیم:

bash -c "sleep 10; tomboy"

این دستور میگه برادر یا خواهر، ۱۰ ثانیه صبر کن بعد tomboy رو اجرا کن. این دستور مشکل من رو برطرف کرد و من هم نمیدونم چرا اون مشکل با این دستور برطرف شد!!! ولی دستور sleep برای اجرای دستورات دیگه با تاخیر زمانی مشخص بکار میره. شما میتونید از این روش خیلی استفاده ها ببرید. مثلا اگه تعداد دستوراتی که در startup دارید زیاد هستند و باعث شدند که دیر login بشید میتونید با این ترفند اون ها رو یکی یکی اجرا کنید! با man sleep به جزئیات این دستور پی ببرید! (ثانیه، دقیقه، ساعت، روز!)

منبع

دسته:

ترفند