لینوکس و من

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۳ ثبت شده است

والپیپرهای لینوکسی ۸

دنیای آزاد پنگوئنی

استفاده ی بهتر از DownThemAll

سلام. چند روز پیش مطلبی در این زمینه نوشتم که چطوری این افزونه رو به صورت جداگانه اجرا کنیم. اما اون روش یه مشکل بدی داشت. و اینکه وقتی یک دانلود رو شروع میکردی یک پنجره ی جدید دیگه از DTA باز میشد و در پنجره ی قبلی هم دانلود اضافه نمیشد و باید رفرش میکردی تا نشون میداد.
اما میشه با روش زیر پنجره ی Add URL از DTA رو باز کرد و وقتی شروع به دانلود میکنیم فقط پنجره ی DTA باز بشه. در اینجا دیگه ما پنجره ی فایرفاکس رو نخواهیم دید و فقط پنجره ی DTA رو خواهیم دید. 
توجه کنید که فایرفاکس در پس زمینه بازه اما ما فقط با DTA کار داریم. 

 firefox -no-remote -chrome chrome://dta/content/dta/addurl.xul
با اجرای این دستور، این پنجره باز میشه:

و وقتی شما start رو بزنید پنجره ی DTA باز میشه و دانلود شروع میشه. فکر میکنم این روش بهتری نسبت به روش قبلی باشه. میتونید برای سریعتر باز شدن فایرفاکس پروفایلی رو طراحی کنید که چیزی توش نباشه و در ترکیب با این دستور استفاده کنید. مثلا:

 firefox -p "Downloads" -no-remote -chrome chrome://dta/content/dta/addurl.xul

باز کردن افزونه ی DownThemAll از طریق یک دستور

فایرفاکس مرورگر خوبیه. و صدها افزونه ی کاربردی داره. اما یکی از افزونه های کاربردی که برای دانلود کردن استفاده میشه DownThemAll هست. این افزونه توی لینوکس میتونه خیلی مفید باشه. اما برای استفاده از اون باید فایرفاکس در حال اجرا باشه. که اگه فایرفاکس شما خیلی شلوغ پلوغ باشه و کلی بوکمارک و غیره بهش اضافه کرده باشین هم خیلی طول میکشه بالا بیاد هم خیلی دلچسب نیست. برای اینکه بتونیم از این افزونه راحت تر و کاربردی تر برای دانلودهامون استفاده کنیم، یه حقه میشه زد!
ما یه پروفایل جدید برای فایرفاکس ایجاد میکنیم و اسمش رو مثلا میذاریم downloads:
firefox -P
 
حالا یک فایرفاکس خالی و تازه در کنار فایرفاکس اصلی داریم. افزونه ی DownThemAll رو توی این فایرفاکس نصب میکنیم. و اگه مثل من دوست ندارید Tab ها رو ببینید افزونه ی Hide Tab bar with one tab رو هم نصب کنید.
 
برید توی تنظیمات فایرفاکس جدیده و این آدرس رو بعنوان home page قرار بدید: chrome://dta/content/dta/manager.xul
حالا با این دستور میتونید فایرفاکس جدید رو باز کنید:
firefox -p "downloads" -no-remote
 
با این دستور فایرفاکسی باز میشه که پنجره ی اصلیش DownThemAll هست. و شما میتونید آیکن های اضافی رو هم حذف کنید تا ساده تر بشه. میتونید این دستور رو به عنوان یک برنامه ی جدا در منوی برنامه‌هاتون قرار بدید.
 
 
تصویر بالا تصویر دسکتاپ منه که فایرفاکس با پروفایل Downloads باز شده و افزونه DownThemAll رو باز کرده. و همه ی اتفاقات جدا از فایرفاکس اصلی اتفاق می افته.
نکته ای که هست اینه که فایرفاکس اصلی رو هم میتونید همزمان باز کنید و استفاده کنید.