لینوکس و من

۵ مطلب در مهر ۱۳۹۱ ثبت شده است

کم کم خدا حافظ رائول!

سومین نسخه آزمایشی از توزیع خوب و دوست داشتنی اما غیر مشهور پارسیکس نسخه ۴ با اسم گلوریا، امروز منتشر شد. به گفته توسعه دهنده این توزیع، آقای باغومیان، این نسخه بسیار نزدیک به نسخه نهایی هست که ظرف یک یا دو هفته دیگه منتشر میشه.
پارسیکس ۴ از گنوم ۳ و گنوم شل برای دسکتاپش استفاده میکنه که بر پایه دبیان testing ساخته و پرداخته میشه. توزیع پارسیکس مخازن بسته های خودش رو داره و حتی بسته های مخصوص به خودش رو هم داره. 
به نظر من پارسیکس از توزیع های بسیار خوب، سریع و پایداری هست که یه کاربر خونگی میتونه ازش استفاده کنه. ولی متاسفانه چون نت‌بوک من توانایی استفاده از گنوم۳ رو نداره نمیتونم از پارسیکس ۴ استفاده کنم. و در همین پارسیکس ۳.۷ (رائول) البته با خوشحالی دارم زندگی میکنم. 

من پارسیکس رو به این دسته افراد توصیه میکنم: 
همه ی کسانی که دنبال لینوکسی هستند که براشون مثل ساعت کار کنه و هیچ وقت بازی در نیاره! سریع و سبک باشه. و دو ساعت منتظر بالا اومدن دسکتاپ نشینن! دنبال ماجراجویی های جاه طلبانه در لینوکس نیستند. (مثلا قصد ندارند PES13 رو با wine یا هرچیز دیگه روی لینوکس اجرا کنن!!) بلکه صرفا میخوان که کامپیوترشون در آزادی با خیال راحت و آسوده براشون کار کنه، بدون حاشیه! البته نه اینکه نمیشه از این کارها توی پارسیکس کرد. از اونجایی که پارسیکس بر پایه دبیان هست یه مقدار بسته هایی که وجود دارن قدیمی هستن. و برای این گونه ماجراجویی ها اصلا مناسب نیستن. و باید کلی دردسر بکشین تا بتونین...

اگه مرتب دنبال چیزهای نو در لینوکس هستین، اوبونتو و فدورا بهترین گزینه ها هستند. 

برای دانلود پارسیکس به سایتش برید. در زمان نوشتن این مطلب، پارسیکس در رتبه ۸۹ سایت distrowatch.com قرار داره. 

والپیپر های لینوکسی ۴

رنگین کمان اوبونتو!


پ.ن: مدتی نمیتونم از کامپیوتر استفاده کنم. ممکنه نتونم زود به زود آپ کنم.

کشتن پنجره ها!

اونهایی که با گنوم ۲ خدابیامرز کار میکنن حتما با اپلت Force Close آشنا هستند. با کلیک روی اون میتونستیم یه پنجره رو به زور ببندیم! حالا دلیلش بماند.
میتونیم با استفاده از xkill هم این کار رو بکنیم. برای ساده تر شدن کار، یه شورت‌کات میسازیم و xkill رو به عنوان command اون قرار میدیم. که مثلا با فشردن کلیدهای ctrl + alt + esc برنامه xkill شروع میشه و ماوس تبدیل به یه X میشه. حالا اینو روی هر چی کلیک کنیم میییمییییره!

والپیپر های لینوکسی ۳

والپیپر های لینوکسی ۲