لینوکس و من

این بار فوق العاده ترین اسکریپتی که تا به حال پیدا کردم براتون میذارم!  داستان از چه قراره؟

 

بالاخره من هم یه نتبوک گرفتم! و PC رو دادیم خواهر کوچک جان در اتاقش کار کنه. قبلا با PC شبها شیره ی اینترنت رو میکشیدیم و میذاشتیم دانلود. (شبانه رایگان ADSL). خب PC رو از BIOS تنظیم کرده بودم سر ساعت معینی روشن میشد، کانکت میشد، تورنت باز میشد و دانلود میکرد، و سر ساعت معینی هم خاموش میشد. اما در نتبوک این تنظیمات در BIOS وجود ندارن. برای حل این مشکل و نیل به هدف شوم شیره کشی اینترنت چاره از اینترنت و لینوکس بجستم و این اسکریپت رو پیدا کردم. از اینجا دانلودش کنید. suspend_for

 

روش کار با این اسکریپت اینه که فایل مورد نظر رو با همین اسم در فولدر مثلا home یوزر خودتون قرار بدید. و با یکی از این دستور ها اجراش کنید:

 

~/suspend_for 1 hour

 

~/suspend_for 2 hours

 

~/suspend_for 1 minute

 

~/suspend_for 2 minutes

 

~/suspend_for 2 hours 30 minutes

 

معنی این دستور ها اینه که سیستم رو برای مدت مثلا یک ساعت (اولی) suspend کن و بعدش resume کن. بنابراین میتونیم اجرای این اسکریپت رو به cron بسپاریم و این کار به طور اتوماتیک خودش انجام بشه. مثلا وقتی ساعت ۷ صبح که اینترنت شبانه تموم میشه، به جای خاموش کردن سیستم، این اسکریپت اجرا بشه و سیستم رو برای مدت ۱۸ ساعت suspend نگه داره که بشه ساعت ۱ صبح فردا و resume بشه. یا به هر حال هر وقتی که بخواید این عمل اتفاق بیفته یه محاسبه کنید و زمان مورد نظر رو بهش بدید. این اسکریپت فوق العاده بود. دست سازنده اش درد نکنه. این اسکریپت برای من با اوبونتو ۱۱٫۰۴ کار کرد. اگر برای شما کار نکرد من نمیتونم راهنماییتون بکنم شرمنده.

 

نکته: حتما قبل از اجرای اسکریپت مجوز اجرا شدن رو بهش بدید.

 

منبع

دسته:

ترفند

کلیدواژه:

suspend