لینوکس و من
اگر بخواید فقط از برنامه رسمی تلگرام نسخه دسکتاپ استفاده کنید و سراغ نسخه وب نرید، با یک ترفند ساده میتونیم بیش از یک session از تلگرام دسکتاپ رو در لینوکس اجرا کرد.
کافیه یک working directory جدید بسازیم و تحت اون تلگرام رو اجرا کنیم. مثلا:
mkdir ~/.local/share/TelegramDesktop2
این دایرکتوری میتونه هر جا و هر اسمی که دوست دارین داشته باشه. حالا با دستور زیر، تلگرام رو در این دایرکتوری اجرا میکنیم:
/PATH/TO/TG/Telegram -many -workdir ~/.local/share/TelegramDesktop2

/PATH/TO/TG یعنی جایی که تلگرام رو دانلود کردید و نصب کردید. 

پ.ن: نسخه دسکتاپ در حال حاضر در مخازن مانجارو وجود داره و به راحتی از این طریق هم قابل نصبه. اما ایرادی که به این روش وارده اینه که تلگرام زود به زود آپدیت های جدیدی برای اپ دسکتاپش ارائه میده و شما تا از طریق مخازن اون رو آپدیت نکنین، برنامه به روز نمیشه. و وقتی هم که این کار رو میکنین، مشکل dependency پیش میاد و مجبور میشین چیزای دیگه مثل qt5-base و غیره رو هم به روز کنید. و وقتی هم که اون ها رو بروز میکنین ممکنه برنامه های دیگه اجرا نشن! خلاصه اینکه برای آپدیت یه برنامه مجبورین کل سیستم رو بروزرسانی کنین که منطقی نیست.
اما نسخه تلگرامی که از سایت تلگرام دانلود کنین این مشکل رو نداره و هر بار که نسخه جدیدید ارائه میشه خودش رو آپدیت میکنه و هیچ مشکلی هم پیش نمیاد. بنابراین ترجیح من اینه که از این روش استفاده کنم.
دسته:

ترفند

کلیدواژه:

تلگرام

نظرات  (۱)

سلام
MANJARO 17.1.11 هم اومده
در موردش یه خبری بنویسید.
پاسخ:
ممنون که گفتی. آپدیت کنم خودم، مینویسم حتما.