لینوکس و من

پروژه WebTorrent

در اینترنت میگشتم که با پروژه خیلی جالبی آشنا شدم به نام WebTorrent. این طور که من فهمیدم اومدن همون فناوری Peer-to-Peer رو که در تورنت استفاده میشه، برای نمایش محتوای وب هم استفاده کردند! این یعنی مثلا یک سایتی مثل یوتیوب رو در نظر بگیرید که محتواش (یعنی ویدیوهاش) توسط افراد در سراسر دنیا به همدیگه نشون داده میشه. یعنی مثلا ویدیویی که من دارم نگاه میکنم همزمان برای چند نفر دیگه که دارن همون ویدیو رو نگاه میکنن میفرستم. و برعکس. این بی نظیره! این جوری کلی بار از روی دوش یوتیوب برداشته میشه و به خود کاربرها داده میشه.


نه تنها یوتیوب، بلکه به گفته توسعه دهندگان این پروزه سایت هایی که کاربر محور هستند مثل ویکیپدیا هم میتونن از این پروژه سود ببرند و هزینه هاشون رو به طور چشمگیری کاهش بدن.
خوبی دیگه ای که این پروژه داره اینه که واسطه بین کاربر و سرویس دهنده دیگه وجود نداره و همه چیز بین مرورگرهای کاربرها اتفاق می افته.

در انتهای این مطلب لینک های پروژه رو میذارم تا خودتون اگر علاقه مند بودید بررسی کنید. ضمنا کلاینت دسکتاپ هم برای لینوکس، مک و ویندوز هم وجود داره.
دسته:

نرم افزار

نظرات  (۳)

سلام امین خان دیدن این سایت هم بد نیست.

https://yts.ag
پاسخ:
نمیاد که سایتش
  • فاروق کریمی زاده
  • Zeronet هم هست همچین کاری میکنه. جزئیاتش رو نمیدونم گفتم شاید برات جالب باشه.
    پاسخ:
    مرسی :-)
    سلام
    وقت شما بخیر همیشه مطالب‌تون رو دنبال می‌کنم.
    پروژه خوبیه فقط مشکل ترافیک مصرفی چطوری توش حل میشه؟
    پاسخ:
    سلام. ممنون از نظر لطف شما. ترافیک مصرفی خب قاعدتا برای کسی که هم دانلود میکنه هم آپلود بیشتر میشه.