لینوکس و من

تغییر حروف کیبرد!

وقتی لینوکس دارید یعنی چیزی نیست که نتونید داشته باشید!

مدتها بود که من از یه چیزی رنج میبردم. این کاراکتر “  رو در کیبرد فارسی پیدا نمیکردم. و برای اینکه اون رو تایپ کنم باید کیبرد رو به انگلیسی سوییچ میکردم. خب این کاراکتر خیلی به کار من میاد و واقعا عذاب آور بود که بخوام هی کیبرد رو به فارسی و انگلیسی سوییچ کنم. دست به کار شدم و راه حلی یافتم که بسیار خوشحالم کرد.

در این جا: /usr/share/X11/xkb/symbols شما کل keyboard layouts رو میبینید. فایل مربوط به فارسی ir هست. بنابراین با دستوری شبیه این، فایل رو باز کنید:

sudo gedit /usr/share/X11/xkb/symbols/ir

و در خط ۷۳ این عبارت رو پیدا کنید: Arabic_semicolon و اون رو به quotedbl تغییر بدید. بنابراین یه چیزی خواهید داشت شبیه این:

key <AC11> { [ 0x10006af,        quotedbl,    quotedbl    ] };

فایل رو ذخیره کنید و یه بار restart کنید. حالا از این به بعد در کیبرد فارسی با گرفتن شیفت + گ میتونید ” رو تایپ کنید!

برای دیدن لیست کلید ها این عکس بدردتون میخوره. میتونید هر کلیدی رو هر طوری که خواستید تغییرش بدید. 
دسته:

ترفند

کلیدواژه:

فارسی

نظرات  (۱)

من که با Alt + ' این کارو میکنم
پاسخ:
اینجا نمیشه!