لینوکس و من

ساخت صفحه در گیت هاب


یکی از ویژگی های خوب گیت هاب اینه که یک هاست مجانی,امن و قدرتمند با امکان ساخت سایت های استاتیک رو برای کاربرهاش فراهم میکنه.
سایت گیت هاب این موضوع رو تحت عنوان (صفحات گیت هاب یا github pages ) بیان کرده.
برای ساخت صفحه در گیت هاب به ادامه مطلب مراجعه کنین ;)


برای ساخت صفحه در گیت هاب,شما نیاز به یک اکانت گیت هاب دارین.آدرس سایت شما فقط میتونه نام کاربری اکانتتون + github.io باشه.
یعنی به این صورت:
githubusername.github.io
پس هنگام ساخت اکانت,یوزرنیم رو برابر آدرسی که برای سایتتون مدنظر دارین قرار بدین.
بعد,به بخش create a repository برین و اسمش رو username.github.io بزارین.و تیک Public رو فعال کنین.(مثل تصویر زیر)

حالا نوبت کار با گیته.اول باید بدونید چطور میخواید از گیت استفاده کنید.تو ویندوز و با برنامه گرافیکی یا تو لینوکس و با ترمینال.
ما اینجا از ترمینال استفاده میکنیم.اگه میخواین تو ویندوز و مک با گیت کار کنین,میتونین روش کار رو از اینجا بخونین.
https://pages.github.com/
ترمینال رو باز کنین.اگر گیت رو روی سیستم نصب ندارین,با توجه به توزیع خودتون,نصبش کنین.

نصب در فدورا و سنت او اس:
 $ sudo yum install git-all


نصب در دبیان بیس ها:
 $ sudo apt-get install git-all


و در آرچ بیس ها:
 $ sudo pacman -S git


($) جزو دستور نیست.

حالا به مسیری برین که میخواین پروژتون رو اونجا درست کنید.و از اونجا پروژتون رو کلون کنید.
با این دستور:

 $ git clone https://github.com/username/username.github.io




دایرکتوری با اسم username.github.io ساخته میشه.وارد اون بشید.
حالا باید صفحه html خودمون رو بسازیم و به این دایرکتوری که توش هستیم انتقال بدیم.






حالا این سه دستور رو به ترتیب وارد کنین.
$ git add --all
$ git commit -m "Initial commit"
$ git push -u origin master





حالا اگه وارد https://github.com/username/username.github.io بشین,سایتتون رو میبینید.


این هم آدرس صفحه من: https://alireza-ehsani.github.io/
امیدوارم لذت برده باشین :)
دسته:

ترفند

دسته:

سایر

نظرات  (۲)

تشکر و سپاس.اگر لطف کنید ایمیلم رو از پایین کامنت حذف کنید ممنون میشم.یا علی
پاسخ:
متاسفانه در میهن‌بلاگ امکان ویرایش نظرات نیست. نظر شما رو پنهان میکنیم.
سلام دوست عزیز .تشکر از مطلب مفیدتون.ببخشید من از کاربری ویندوز هستم.طراحی سایت و گاهی هم برنامه نویسی کار میکنم و تدریس هم میکنم.دو تا سوال ازتون دارم که اگه مقدور باشه و لطف کنید جواب بدهید ممنون میشم و شاید منم بتونم به ارزوم که نصب و استفاده از لینوکس هست برسم.
1-پارتیشن بندی لپتاپ من با ویندوز و 3تا پارت 150 گیگ دارم.اما برای نصب لینوکس یک پارتیشن 500 گیگ میاد و من میترسم همه اطلاعاتم با انتخاب یا پارتیشن بندی جدید پاک شه.هیچ آموزش تصویری وکاملی هم پیدا نشد که مثلا یاد بده چطور من از این 500گیگ چند گیگ رو جدا کنم و یک پارتیشن مخصوص لینوکس بسازم ازشو بقیه پارتیشن هاو فایل هام هم دست نخورده بمونه...
2-این نسخه لینوکس که شما در پست بالا ازش استفاده کردید چی نام داره؟ آیکون و شکلش مثل آو اس مکیتاش و زیباست.کلا چه نسخه ای از لینوکس رو پیشنهاد میدهید برای کار من ک روی لپتاب نصب شود و سریع و کارآمد باشد.
پوزش و یک دنیا ممنون اگر امکان دارد برای ایمل هم نمایید.
alijam@outlook.com
پاسخ:
سلام. لطفا یک سری به مطالب "چرا و چگونه لینوکسی شویم" در همین وبلاگ بزنید. و در مورد نصب لینوکس و پارتیشن بندی توضیحات رو بخونید. لینوکسی که به شخصه پیشنهاد میکنم لینوکس مانجارو هاست. که باز در سری همون مطالب توضیح داده شده. موفق باشید