لینوکس و من

ایرانسل در لینوکس!

سلام!

 

جند وقتی هست که ایرانسل و همراه اول GPRS نامحدود میدن. البته با تعرفه های مشخص. امروز پهنای باند ADSL من تموم شد! گفتم GPRS ایرانسل رو یه امتحانی بکنم. طرح ۲۴ ساعته نامحدود به مبلغ ۱۰۰۰ تومن رو گرفتم. گوشیم رو به لپتاپ وصل کردم. لپتاپ اوبونتو ۹٫۰۴ داره. به محض اتصال گوشی، یه پنجره اومد که گفت بیا اینترنت موبایلتو وصل کنم! گفتم چاکرتیم، بفرمایید…

 

بعد پرسید خب کدوم کشور هستی؟! گشتم دیدم ایران نداره. خودش عربستان رو پیشنهاد داده بود. (بعد فهمیدم که اهمیتی نداره کدوم کشور رو انتخاب کنیم. اوبونتو خواسته به طور پیشفرض تنظیمات اپراتور ها رو پیشنهاد بده). من همون عربستان رو انتخاب کردم.

 

بعد میریم سراغ network manager که توی panel هست. اون connectionی که ساخته بودیم edit میکنیم. و تنظیمات ایرانسل رو جایگزین میکنیم. به این صورت که: APN = mtnirancell و بعد ا ز tab به نامppp settings دکمه configure methods رو کلیک میکنیم و دو تا تیک MSCHAP و MSCHAP V2 رو بر میداریم. حالا تنطیمات رو ذخیره میکنیم و تمام! حالا میتونید به اینترنت وصل شید و لذت ببرید.

 

البته سرعتی که میده تو مایه های سرعت dialup هست. ولی از هیچی نداشتن خیلی بهتره! مخصوصا اینکه با این روش میتونید هر جایی که خواستید به شرطی که ایرانسل آنتن میده به اینترنت وصل شید. مثلا دانشجوهایی که توی اتوبوس هستن! یا توی رخت خواب حتی! میشه گفت این یه جور وایرلس برای قشر بینوای دانشجو است!

 

من روی هم رفته راضی هستم. میخوام تعرفه ی ۳۰۰۰ تومن که از ۱۱ شب تا ۶ صبح برای یک ماه هست رو انتخاب کنم. خب چی بهتر از این با این شرایط؟!!

دسته:

سایر

کلیدواژه:

اینترنت