لینوکس و من

در دسکتاپ XFCE میتونید دستور مربوط به گرفتن اسکرین شات از صفحه رو به دلخواه خودتون تغییر بدید. برای این کار وارد تنظیمات keyboard shortcuts بشید و xfce4-screenshooter رو پیدا کنید. دو تا داره، یکی با دکمه print screen و یکی با دکمه  shift و print screen. من به دلخواه خودم این دستورات رو به این شکل ها تغییر دادم:

دکمه print screen:

xfce4-screenshooter -d 3 -f -s /run/media/Data/Pictures/screenshots

این معنیش اینه که از کل دسکتاپ بعد از ۳ ثانیه عکس بگیر و در اون پوشه ای که با رنگ خاکستری مشخصه ذخیره کن.

ترکیب با دکمه shift:
xfce4-screenshooter -r -s /run/media/Data/Pictures/screenshots

و این معنیش اینه که بذار خودم محدوده ی عکس گرفتن رو مشخص کنم. با ماوس میتونید جایی رو که میخواید عکس بگیرید انتخاب کنید.
دسته:

ترفند

کلیدواژه:

xfce

نظرات  (۱)

این r و s و ... معنیشون چیه؟
من دایرکتوری رو ک عوض میکنم وقتی اسکرین شات میگیرم ارور میده میکه دایرکتوری غیرمعتبر!
پاسخ:
توضیح نوشتم که دوست عزیز.