لینوکس و من

ایمیج فلاپی!

یه سری کارا هست که اتفاق میفته که لازم میشه شما یه ایمیج رو که مخصوص فلاپی است روش رایت کنید!!! این فایل ها img هستن و با WinImage میشه توی ویندوز این کارو کرد. اما توی لینوکس (در اینجا اوبونتو) با این دستور میشه اینگارو کرد:

dd if=/home/amin/Desktop/super_grub_disk_english_floppy_0.9799.img  of=/dev/fd0 bs=1024 conv=sync ; sync

فایل ایمیج رو میبینید؟ یه چیزیه که گراب رو روی فلاپی نصب میکنه. (دارم سعی میکنم برای اون نسخه ای که روی هارد اکسترنال از اوبونتوی خودم نصب کردم یه فلاپی یا cd از گراب درست کنم تا توی هر کامپیوتر دیگه ای که نمیشه به BIOS دسترسی داشت بشه ازش استفاده کرد. اگه شما راهی بلدید بگید خوش حال میشم.

این هم دستور ساخت ایمیج از فلاپی:

dd if=/dev/fd0 of=image

این میدونید به درد کیا میتونه بخوره؟! به درد کسایی که نرم افزاری خریدن که قفلش روی فلاپیه و برای هر بار استفاده باید قفل رو از فلاپی به سیستم انتقال بدن. پس با تعویض سیستم عامل قفل هم هوتوتو! میشه اینجوری قفل رو هم روی فلاپی داشت. چون اینجور چیزا رو نمیشه با یه کپی پیست ساده انجام داد. نمیدونم چرا!
دسته:

ترفند

نظرات  (۲)

  • فاروق کریمی زاده
  • من هم فلاپی دارم!
    چند تا بازی داس میخوای معرفی کنم؟
    ها ها
    یادش به خیر
    پاسخ:
    واقعا... نبش قبر کردی داداش!