لینوکس و من

بروز رسانی manjaro یک کار بدون ترس است!

همیشه توی آپدیت کردن سیستم های لینوکسی این ترس رو داشتم که وقتی کل سیستم رو آپدیت کردم بعد از restart مشکلی پیش نیاد و حد اقل تصویر داشته باشم! یعنی کمترین توقع من بعد از آپدیت سیستم این بود که تصویر داشته باشم! یعنی رابط GUI بالا بیاد.
من با اوبونتو و دبیان خیلی کار کردم. و شاید بگم توی ۹۰ درصد موارد بعد از آپدیت اشکالات زیادی بوجود میومد. خیلی اوقات هم تنظیمات گرافیک بهم میخورد و فقط به command line دسترسی داشتم.
اما بعد از چندین بار آپدیت مانجارو، هم توی لپتاپ خودم و هم لپتاپ خواهرم، به این نتیجه رسیدم که مشکلی پیش نخواهد آمد. دیگه حد اکثر مشکلی که پیش میاد از کار افتادن برخی برنامه هاییه که از طریق AUR نصب کردم، که اون هم طبیعیه، و باید اونها رو هم آپدیت کنم.
خوشحالم که Manjaro رو دارم. هم به روزه، هم بدون مشکل کار میکنه. 
پیشنهاد میکنم اگه شما هم دنبال تنوع هستید حتما یه سری بهش بزنید. یه سیستم مبتنی بر Arch که اصطلاحا rolling هست. پایداره، سریعه، و مشکل حادی هم نداره.
دسته:

سایر

نظرات  (۴)

سلام دوستان من اطلاعاتی از مانجارو ندارم ولی با ابونتو کار کردم با دستوراتش هم هی بلدم ولی الان زورین دیدم بنظر شما زورین رو سیستم نصب کنم
پاسخ:
موقع تغییر توزیع های مادر یکمی در دستورات مشکل پیدا میکنین. اما بعدش کم کم عادت میکنین
من یه مدت مانجارو داشتم، اما بعدا تصمیم گرفتم حذفش کنم :دی
من حوصله‌ام نمی‌کشه مرتب سیستم آپدیت بده، دبیان و اوبنتو LTS هم که دیگه خیلی حوصله می‌خوان
نسخه‌های معمولی اوبونتو خوبه :دی
البته شاید هم یکی از دلائل حذف مانجارو این بود که نتونستم روی تبلتم بوتش کنم، به هم ریختن فایرفاکس هم باید اضافه شه
تبلت من uefi هست اما از نوع ۳۲ بیت در خانواده ابونتو با کپی یه فایل به نام bootia32.efi می‌شه راحت بوتش کرد، اما موقع نصب زوبونتو پیام داد که نمی‌تونه گراب رو نصب کنه و من هم همون ویندوز اورجینالش رو ریستور کردم

* من تقریبا دارم تمام مطالب وبلاگت رو می‌خونم و ممکنه کامنت‌های زیادی بزارم، لطفا عصبی نشو و این که ممکنه شما مثلا جواب یه راه حل برای این مسأله بدی و من پاسخ شما رو نبینم

ایمیل هم که سالی یه بار چک می‌کنم که فقط حذف نشه

شماره‌ام می‌فرستم، داخل تلگرام پیام بده :دی
پاسخ:
شرمنده دوست من، بهتره با همین مطالب پیگیر پاسخ های احتمالی باشی.
  • سعید زرین فام
  • من هیچ وقت با بروزرسانی اوبونتو های نسخه LTS مشکلی نداشتم و بنظرم بهترین گزینه هستند.
    پاسخ:
    دقت کنید که مانجارو یک توزیع غلتان هست و مثل اوبونتو برای بروز کردن کل سیستم نیازی به نصب مجدد اون نیست. نسخه LTS اوبونتو رو هرچقدر هم آپدیت کنید باز هم از خیلی از امکانات جدیدی که توی نسخه های جدیدترش میاد محرومید.
    درود
    مورد جالبیه چون من هم مانجارو نصب کرده بودم و تا مدتی ازش استفاده میکردم توزیع روان و مطلوبی بود تا اینکه به ورژن ۸.۱۳ آپدیت شد و آپدیت شدن همانا و بهم ریختن منوی گراب و بالا نیامدن مانجارو همان!!! به شدت اذیت شدم بعد از اون با هربار آپدیت کلی. اما از وقتی دبیان نصب کردم باید بگم تازه فهمیدم سیستمی که مثل ساعت برات کار کنه یعنی چی. و تا حالا دیگه سراغ هیچ توزیعی جز دبیان نرفتم :)
    پاسخ:
    ولی من فک کنم از مانجارو 8.10 شروع کردم و الان 8.15 هستم. مشکلی هم نداشتم. دبیان آخه آدمو پیر میکنه تا یه آپدیتی بده. اگه هم بخواید به معنای واقعی کلمه بروز باشید باید برید سراغ نسخه های testing یا unstable که خب... تکلیف مشخصه. به نظر من نمیشه برای دبیان کلمه ی بروز رو بکار برد. چون نسخه های پایدار اون همیشه از بقیه عقب تر اند. به همین دلیل برای مثلا نصب برنامه های جدیدی که میان همیشه مشکل داره.