لینوکس و من

تلگرام را بهتر بشناسیم

لطفا سوالات و اشکالات خودتون رو در انجمن های گفت و گو مطرح کنید.
اگه جواب ندادم ناراحت نشید لطفا

 

برنامه ی تلگرام رو در مطلب قبلی اسمش رو بردم. بعد از مدتی کار با این برنامه خواستم ویژگی هاش رو ذکر کنم. در نگاه اول خیلی شبیه whatsapp به نظر میرسه. اما یه فرقهای خوبی داره!

اول بدیهاش:

۱- تلگرام از نداشتن نعمت استیکر رنج میبره. به نظر من استیکر باعث میشه یکم به نوشته هامون fun اضافه بشه.

ویرایش: استیکر به تلگرام اضافه شد. اما اصلا جذابیت و fun خوبی نداره.

۲- با تلگرام نمیتونیم تماس صوتی یا تصویری برقرار کنیم. به نظر من این یک ضعف محسوب میشه و امیدوارم در آینده حد اقل بتونیم باهاش تماس صوتی برقرار کنیم.

۳- برای ساخت گروه در تلگرام ما مجبوریم به حد اکثر ۲۰۰ عضو قناعت کنیم. البته من به تیم پشتیبانیشون پیام فرستادم و خواستم این محدودیت رو بر دارن. منتظر جوابشون هستم.

حالا خوبیهاش:

۱- کم حجم. سریع و سبک. مصرف پایین انرژی. بر خلاف وایبر که مثل خرس میفتاد روی باتری گوشی.

۲- این برنامه تقریبا اوپن سورس هست و کم کم کاملا اوپن سورس خواهد شد.

۳- برای سیستم عامل های مختلف اپلیکیشن داره.

۴- امکان برقراری secret chats بین دو نفر و تعیین زمان حذف خودکار پیام در اون مکالمه. مثلا تنظیم میکنیم بعد از ۵ ثانیه پیامی که فرستادیم از توی گوشی خودمون و فرد مقابل حذف بشه.

۵- امکان قرار دادن تصویر برای گروه

۶- امکان ارسال هر نوع فایل با هر نوع سایز. مثلا میتونید فایل های پاورپوینت، pdf، مقاله علمی، موزیک، فیلم بدون محدودیت حجم، فایل فشرده، حتی اپلیکیشن های گوشیتون و ...

۷- وقتی فیلمی چیزی با تلگرام میفرستید، یه notification میاد و مقدار پیشرفت آپلود رو نشون میده!

۸- میشه بهش گفت وقتی با اینترنت سیم کارت یا وای فای وصل شدیم چه نوع فایل هایی رو اتوماتیک دانلود بکنه یا نکنه.

۹- برای مکالمه های مختلف (چه گروه، چه دو نفره) میتونید ترکیب های مختلف notification داشته باشید. مثلا یه گروه یا یه چت دو نفره صدای خاص خودش رو داشته باشه. یه گروه سایلنت باشه، یه گروه فقط ویبره بزنه و ...

۱۰- یه چیزی داره به نام broadcast . این یعنی یک پیام رو به چندین نفر میتونید بفرستید (حد اکثر ۱۰۰ نفر) بدون اینکه گروهی تشکیل بشه. یعنی هر نفر پیام شما رو به طور جدا دریافت میکنه. این امکان در نسخه های جدید برچیده شده و به چیزی بعنوان channel تغییر نام و تغییر کارکرد داده. با کانال شما میتونید به عده ای بی شمار پیام بفرستید، بدون اینکه کسی بفهمه شما برای چه کسایی فرستادید. البته امکان پاسخدهی توسط مخاطبین پیام وجود نداره.

۱۱- تلگرام شماره شما رو به کسانی که شما یا اونها در لیست contactهای گوشیتون نیستین نشون نمیده. بنابراین لازم نیست نگران باشید که شماره شما رو افراد غریبه ی گروه میبینن!

۱۲- امکان تعریف username وجود داره. و شما به جای اینکه شمارتون رو به یه نفر بدید و بگید که با شما در تلگرام در ارتباط باشه، میتونید این username رو بهش بدید. همین قضیه برای ساختن گروه های اجتماعی خیلی کمک کننده است. شما یه یوزرنیم میدید و از بقیه میخواید که برای عضویت در اون گروه به اون یوزرنیم پیام بفرستن. و بعد شما اونها رو با یوزرنیم خودشون توی گروه مورد نظرتون اضافه میکنید. بدون اینکه کسی از شماره تلفن کسی باخبر بشه!‌ دیگه گویا نمیشه با یوزرنیم در گروه اد کرد

۱۳- پولی نیست! و مثل واتس اپ محدودیت استفاده ی رایگان یک ساله نداره.


ویرایش

۱۴- امکان گذاشتن رمز عبور روی اجرا شدن برنامه در آندروید. یعنی برنامه وقتی میخواد باز بشه از شما رمز عبور بخواد.

۱۵- امکان رونوشت زدن به افراد در گروه ها با استفاده از username اونها. و نمایش نام های کاربری در قسمت تایپ بعد از نوشتن کاراکتر @

۱۶- امکان پاسخ دادن به یک پیام خاص یا همون reply

۱۷- امکان دیدن لیست فایلهای به اشتراک گذاشته شده در یک مکالمه، علاوه بر مشاهده ی فایلهای تصویری. مثلا فایلهای صوتی، سند، برنامه و هر چیز دیگه رو هم میتونید لیستشون رو ببینید. قبلا نمیشد.

۱۸- امکان فروارد کردن این فایلها، حتی اگه دانلودشون نکرده باشید، یا از روی گوشیتون پاکشون کرده باشید. بدون اینکه نیاز باشه خودتون فایل رو یک بار دانلود و سپس آپلود کنید.

۱۹- برای پیام های ارسالی و دریافتی در داخل یک مکالمه یک صدای تق پخش میشه.

۲۰- امکان پخش مجدد notification هر چند دقیقه ای که تعیین میکنید. مثلا یعنی شما تنظیم میکنید که اگه یک نوتیفیکیشن توسط شما دیده نشده، هر پنج دقیقه آلارم بده. تا بالاخره بشنوید و ببینیدش!

۲۱- امکان خروج از تلگرام های دیگه ای که در جای دیگه ای باز کردید. مثلا از توی گوشیتون تلگرامی که توی لپتاپ باز کردید اصطلاحه terminate میکنید. یعنی ازش میاید بیرون.

۲۲- امکان تغییر و ویرایش عکس ها و ویدیوها قبل از ارسال کردن. مثلا crop کردن عکس ها، یا بریدن بخشی از فیلم و ...

ویرایش
۲۳- استیکرهای custom به ورژن ۲.۹.۱ تلگرام اضافه شد. حالا میتونید صدها استیکر که از سراسر دنیا توسط آدمهای خوب ساخته و به اشتراک گذاشته شدن رو به راحتی به تلگرام اضافه کنید. کافیه که به این سایت برید و لینک ها رو توی گوشیتون اجرا کنید:

https://www.reddit.com/r/TelegramStickersShare

کم کم دارن میان... دیگه اومدن!

ویرایش
۲۴- نسخه ۳ تلگرام پشتیبانی از روبات ها رو شروع کرده. که به نظر من ایده بسیار ناب و بی نظیریه.
۲۵- در نسخه ۳ استیکرها هر کدوم دارای Tab جداگانه شده اند که در ادامه ی همدیگه قرار میگیرند. یه چیزی شبیه وایبر ولی هوشمندانه تر

ویرایش ۹۴/۵/۳۰
۲۶- امکان تغییر شماره تلفنی که باهاش در تلگرام ثبت نام کردین وجود داره. قبلا نبود، ولی حالا میبینم که هست. کافیه که در settings روی شمارتون بزنید و شماره ی جدید رو جایگزین کنید. هیچ کدوم از چت ها و گروه های شما از بین نمیرن. و دوستانتون اصلا متوجه تغییر شماره شما هم نمیشن. شماره جدید شما طبیعتا به لیست کانتکت های شما نشون داده میشه، به غیر از کسانی که اونها رو قبلا Block کرده بودین.
۲۷- در آپدیت جدید تلگرام مجهز به پخش کننده ی داخلی موزیک شده و موزیک ها از داخل خود تلگرام پخش میشن. یک نوتیفیکیشن هم موقع پخش موزیک بهتون نشون میده که میتونید از همون جا موزیک رو pause کنید یا موزیک بعدی و قبلی رو اجرا کنید. این عالیه! بسیار کارامد تر از واتس اپ.
۲۸- با نگه داشتن انگشت روی استیکرها میتونید قبل از ارسال اونها رو یک بار ببینید!

دسته:

نرم افزار

کلیدواژه:

تلگرام

نظرات  (۲۹)

سلام
خیلی سایتها و کانالهای تلگرامی برای افزایش مخاطب و تبلیغ یکسری شایعات مثل فهمیدن کسی که پروفایل نگاه میکنه یا پی بردن به اینکه اسم مخاطب چی سیو کرده و.....راه انداختن
سلام.من و دوستم قبلا شماره همدیگرو داشتیم و تو تلگرام چت میکردیم.بعدمن شمارمو عوض کردم و با یه شماره دیگه اومدم تلگرام.و شماره ی دوستمو هم تو گوشیم هم تو تلگرام حذف کردم.بعد از طریق آیدیش بهش پیام دادم (رفتم تو اینترنت و نوشتمtelegram.me/)و بعد اسم ایدیشو نوشتم و بهش پیام دادم.بعد هم اسم آیدیش اومد و هم شمارش.میخواستم بدونم اون شماره منو دیده با فقط اسم آیدیمو دید؟؟
سلام. من یک سوال دارم شاید برای شما خنده دار باشه ولی برای من خیلی مهمه. شماره یک فردی رو ذخیره کنیم بعدش تلگرام و واتساپ نصب کنیم و پروفایلش رو چک کنیم امکان داره بفهمه؟ یعنی نرم افزاری و جود داره که بفهمه شمارشو اضافه کردم. خواهشا زود جواب بدید. خیلی خیلی خیلی ممنونم.
سلام.من تو تلگرام ایدی ندارم.با ایدی یاب موبوگرام یهنفرو سرچ کردم و چت کردیم میخواستم ببینم شمارم براش افتاده
سلام من شماره یک نفرو دارم ادش کردم میخام بهش پیام بدم نمیخام شمارم براش بیفته چ راهه دیگه ای هست ک بهش پیام بدم بدون اینکه شمارمو ببینه؟؟؟ ممنون میشم جواب بدین
سلام من نه ایدی دارم نه تو هیچ گروهی هستم شماره ام رو 2 نفر بیشتر ندارن برام ی پیام اومده که شماره اش مشخص نیست زده نامعلوم این چطوریه؟
سلام.یکی از دوستام شمارمو داره.من ندارم.آی دیشو دارم فقط.اگه تو یه گروه دعوتش کنم و بیاد تو گروه شمارشو میشه دید؟
پاسخ:
بله
سلام.
من یه دوستی دارم که شماره ی منو داره ولی من شمارشو ندارم.نمیخواد شمارشو داشته باشم.اگه من یه گروه تشکیل بدم و اونو ادش کنم شمارش میفته برام؟راهی هست؟
پاسخ:
بله میفته. دوستیتو باهاش قطع کن.
سلام.من پروفایل یه نفرو فقط دیدم و چت نکردم.مطمءنم اون شمارمو نداره.هردومون یوزر نیم داریم.شمارشو از همه جا پاک کردم و رو کاغذ نوشتم.اگه برم تو وب و telegram.me /یوزر نیمشو بزنم و برای اولین بار باهاش چت کنم شماره ی منو میفهمه؟چکار کنم که باهم در ارتباط باشیم ولی شمارنو نبینه؟
پاسخ:
با هم ارتباط نداشته باشین. چه کاریه! اینهمه بی اعتمادی!!
من تو سوال قبلیم یادم رفت که علامت سوال بذارم.من هنوز چت نکردم باهاش میخواستم ببینم اگه چت کنم شمارم میفته؟ببخشید سوال من ناقص بود
سلام.ممنون از اینکه سوال قبلیمو جواب دادید.راستش من با یکی تو وب باهم آشنا شدیم.شماره ی همدیگه رو داشتیم.ولی من خطمو عوض کردم.نمیخوام شماره ی جدیدمو داشته باشه ولی میخوام باهاش چت کنم.من وقتی رفتم عکس پروفایلشو بگیرم یوزرنیمشو دیدم و بعدش شمارشو از سیمکارت و تلگرام پاک کردم.الان وقتی با یوزرنیمش وارد صفحش میشم شمارش نمیفته.ما به هم دسترسی داریم.اگه من یوزرنیممو تو وبم بنویسم و بهش بدم و اون با یوزرنیم وارد صفحم بشه شمارم براش میفته؟میشه یه راهی بهم نشون بدید؟من زیاد از تلگرام سر در نمیارم.اگه تو یه گروه عضوم کنه چطور؟ راهی هست که باتلگرام هوای همو داشته باشیم ولی شماره ی من تیفته براش؟توروخدا بهم راهنمایی کنید.
پاسخ:
سلام. اگه شمارش رو از توی گوشی و تلگرام حذف کرده باشید و بعد شماره تلگرام خودتون رو عوض کرده باشید، قاعدتا نباید شماره شما رو ببینه. مگه اینکه شماره قبلی شما رو از قبل سیو کرده بوده باشه. اما اگه سیو نکرده بوده باشه، دیگه شماره جدید شما رو نمیتونه ببینه. این نکته فراموش نشه که تعویض سیمکارت هیچ اهمیتی نداره. باید شماره تلگرامتون رو عوض کنید. Change number
سلام
اگه دو نفر برنامه لاین داشته باشن و یکی از این دونفر شماره ی دیگری رو سیو کنه واسش پیام میره که فلانی تو رو با شماره اد کرد
میخواستم بدونم تلگرامم اینظوریه ؟
پاسخ:
نه، اد کردن توی تلگرام پیام نمیده
سلام اگر کسی کنی بعد اونو پاک کتی ایا شمارم میفته رو ی گوشیش
سلام.من تازه تلگرام نصب کردم.میخواستم عکس پروفایل یه نفر رو ببینم.شمارشو تو مخاطبین سیمکارتم ذخیره کردم و تو تلگرام بالا اومد و بعدش هن از تلگرام و هم سیمکارتم پاک کردم.هر دومون یوزرنیم داریم.اگه من بخوام باهاش چت کنم شمارمو میبینه.با اینکه من فقط عکس پروفایلشو دیدم و چت نکردم اگه با یوزر چت کنم شمارمو میبینه.خدا خیرتون بده.راهشو بهم نشون بدید که بدون شماره چت کنم
پاسخ:
نمیشه دیگه. شماره ها توی سرور تلگرام میمونن. حذف واقعی نمیشن!
سلام ارمین
خداصبرت بده..عجب سوالایی میپرسند..
پاسخ:
سلام. میبینی؟؟؟ با کیا شدیم ۷۵ میلیون
میخواستم بدونم چطور میشه که تو تلگرام شمارم دیده نشه البته اینم بگما برای من پلاس ؟؟
سلام
چطور پیامامون برا کسی ک شمارمونو نداره نمیره!
پاسخ:
چون توسط یک نفر بعنوان اسپم شناخته شدین. پیامهای شما به افرادی که شماره همدیگه رو ندارید نمیره. یکی دو هفته به غریبه ها پیام ندید درست میشه.
سلام ببخشیدچطورمیشه فهمید که کسی پروفایل ولست سین ماروچک میکنه?
پاسخ:
سلام. نمیشه فهمید. دست بر دارید از این کارهای بچگانه
سلام.میخواستم بدونم راهی هست که پروفایل مون رو از دیگران مخفی کنیم و فقط مخاطبین خودمون پروفایل مون رو ببینن؟؟
پاسخ:
سلام. نه نیست
ندیدم برلبی لبخندزیبای تورا نمیگیرد هرگزکسی درقلب من جای توراهرگز09902524678
سلام میخواستم بدونم ایا راهی وجود داره که فقط مخاطبین گوشیمون پروفایلمونو ببینن
پاسخ:
سلام. نه در تلگرام این امکان نیست
سلام.من میخام حدود۱۰۰۰نفر رو در کانال شرکتمون جهت تبلیغات اضافه کنم. انها شماره ی اکانت تلگرام رو ندارن. آی دی هم ندارن.میشه راهنماییم کنین
سلام.من میخام حدود۱۰۰۰نفر رو در کانال شرکتمون جهت تبلیغات اضافه کنم. انها شماره ی اکانت تلگرام رو ندارن. آی دی هم ندارن.میشه راهنماییم کنین
پاسخ:
سلام. وقتی نه آی دی دارند نه شماره نمیتوانید آنها را در جایی اد کنید!
باسلام وخسته نباشید چطورمیشه توتلگرام کسی پیام بده بجای شماره اسم باشه اصلا چطورمیشه شمارشو دید
سلام داداش و ممنون از مطلبی که گذاشتی داداش یه سوال داشتم میخاستم بدونم باکسی که ایدی نداره تو تلگرام ونخای شمارت تو گوشی اون طرف بیفته چجوری باش لینک برقرار کنی ممنون میشم از جوابت
پاسخ:
سلام. تنها راهش اینه که یا در یک گروهی که هر دو هستید برید توی پروفایلش و بهش پیام بدید، یا یک پیام از اون فرد برای شما فروارد بشه و بتونید برید توی پروفایلش و پیام بدید
سلام چه جوری میشه تلگرام کسیوچک کردمیشه بگین
پاسخ:
با مراجعه به روانپزشک، و مطالعه ی کتاب، و افزایش درک و شعور زندگی اجتماعی، و آشنا شدن با مفاهیم اخلاقی و انسانی.
سلام وقت بخیر چطوری میتونم ساعت آنلاین بودنو بردارم نمیخوام ادد لیستم متوجه این بشن ک چ ساعتی آنلاین بودم
پاسخ:
سلام. توی قسمت settings و بعد privacy
سلام اگه بخوام به جز ادلیستام عکس منو نبینه باید چکارکنم
سلام:
می خواستم بدونم بقل دیده شده ها که توی کانال ها است
چجوری اسم میشه نوشت؟