لینوکس و من
خیلی دنبال اپلیکیشن های تقویم فارسی برای آندروید بودم. متاسفانه یه اپلیکیشن درست حسابی برای تقویم فارسی وجود نداره که بتونه با تقویم گوگل هم سینک بشه. یکی هست که اونم پولیه و توی کامنت‌های کاربرانش کلی ایراد ازش گرفتند. بنابراین سرچ کردم و مطالبی رو پیدا کردم که میشه رویدادهای شمسی رو به تقویم گوگل اضافه کرد و بنابراین با سینک کردن تقویم گوشی با اکانت گوگل، تقویم گوگل گوشی هم شمسی رو نشون میده.
این تقویم توسط آقای مسعود قیصری منوچهری تهیه شده. و رویداد‌ها توسط آقای حامد رمضانی.

من روش رو به طور خلاصه مینویسم:

۱- با کامپیوتر به آدرس تقویم گوگل‌تون برید. در حال حاضر که اینه: https://www.google.com/calendar/render
۲- به قسمت settings برید و بعد به قسمت calendars و روی این کلیک کنید: browse interesting calendars
۳- روی Add by URL کلیک کنید و این لینک رو وارد کنید. این برای اضافه کردن رویدادهای تقویم هست. مثلا روز جهانی کودک و ...

۴- برای اضافه کردن تاریخ های شمسی هم باید این لینک رو وارد کنید. که یک تاریخ عددی مثل 1392/09/28 و یک تاریخ با حروف رو این طوری وارد میکنه. مثلا:
پنجشنبه بیست و هشتم آذر ماه یکهزار و سیصد و نود و دو
خب یه تریلی اسم نه لازمه و نه زیبا! بنابراین من اومدم و این عبارت ها رو ساده کردم و فقط روز هفته رو باقی گذاشتم. یعنی بنویسه پنجشنبه. همین. پس به جای اضافه کردن این تقویم، چیزیو که من آماده کردم میتونید وارد کنید. فایل رو دانلود کنید و از حالت zip خارج کنید و به جای Add by URL این دفعه import calendar رو بزنید و فایل رو آپلود کنید.

۵- حالا تقویم گوشی رو sync کنید.

دیگه نیازی هم نیست اپلیکیشن های فارسی رو نصب کنید. 

نظرات  (۲)

خیلی باحالی اگه مال خودت بود دمت گرم اگه نبود بازم گرم
پاسخ:
:)
سلام.
لینک تقویمی را که فرمودید پولی است لطف می‌کنید؟
متشکرم.
پاسخ:
نه پولی نیست. من خودم اضافه کردم. هیچ مشکلی نداشت.