لینوکس و من

افزونه های مورد علاقه من در کرومیوم

مرورگر کرومیوم به خاطر سرعتش از هر لحاظ شده مرورگر پیشفرض من. سرعت در اجرا شدن، در لود صفحات، در استفاده از پروکسی. و مدتهاست که از فایرفاکس استفاده نمیکنم. خوش بختانه آخرین ورژن های این مرورگر در مخازن آرچ وجود دارن و میشه به راحتی به روزرسانی کرد.
خواستم هم برای شما و هم برای یادآوری خودم افزونه هایی که در این مرورگر استفاده میکنم بنویسم.
 
۱- AdBlock که یک افزونه عالی برای حذف تبلیغات از سایت هاست. 
۲- Checker Plus for Gmail به نظر من بهترین افزونه برای جیمیل هست. وقتی ایمیل جدید میاد که بهتون هشدار میده. و از این جهت میگم بهترین، چون شما میتونید از طریق این افزونه بدون اینکه وارد جیمیل بشید ایمیل جدید رو بخونید و پاسخ هم بدید! حذف کنید، اسپم کنید و ...  
۳- DownloadAll تلاشی ستودنی به عنوان یک دانلود منیجر برای کروم به تقلید از افزونه  DownThemAll در فایرفاکس. البته خیلی ناقص تر از اونه. 
۴- LinkedNotes یک افزونه ی بسیار خوب و کاربردی برای نوت برداری از وب. من چند تا مشابه این رو امتحان کردم. اما این از بقیه بهتر بود. مثلا یک مطلب رو سلکت میکنید و میفرستیدش به این نوت. تا بعدا سر فرصت بخونید. بسیار به درد میخوره برای کپی کردن دستورها و کد ها و هزار جور چیز دیگه. 
۵- Photo download for Facebook یک دکمه ی کوچیک با عنوان Download روی عکس های فیسبوک ظاهر میشه و شما با کلیک روی اون میتونید اون عکس رو ذخیره کنید. به همین راحتی.
۶- Proxy SwitchySharp قبلا شرحش رو نوشتم. برای مدیریت پروکسی ها.
۷- SlickRSS یک فیدخوان جمع و جور و بدون مخلفات. فیدخوان های مختلفی رو امتحان کردم، اما به نظرم این بهتر بود. البته اگه بیشتر سایتهای شما فارسی هستن باید توی کدهای css افزونه دست ببرید و محیطش رو RTL کنید. 
۸- Ultimate YouTube Downloader برای دانلود از یوتیوب. که قبلا شرحش رو نوشتم.
۹- User-Agent Switcher برای گول زدن سایت هایی که فقط با IE اجازه ی کار رو میدن. 
 
همه ی اینها بدون مشکل در لینوکس کار میکنند. خوشحال میشم اگه شما هم افزونه ی خوب دیگه ای میشناسید اگه حوصله داشتید در کامنتها بگید.
دسته:

نرم افزار

کلیدواژه:

chromium

extensions

نظرات  (۵)

برای scrapbook نمی‌تونم بی‌خیال فایرفاکس بشم
من افزونه خاصی استفاده نمی‌کنم
adblock plus برای لود نشدن gif
adblock plus pop-up addon برای پاپ آپ
scrapbook برای ذخیره صفحات
flashgot
downthemall
و دقیقا برای مورد آخری نمی‌تونم بی‌خیال فایرفاکس بشم :دی
پاسخ:
مورد آخری در فایرفاکس ۴۵ انگار کار نمیکنه! میکنه؟!
افزونه Stylish و Pocket هم وقتی نصب کردم دیگه شدن دست راستم!
پاسخ:
مرسی
دستتون درد نکنه منم یک چند تا چیز نصب کردم دیدم شاید بدرد شما هم بخوره
1:black menu for google:دسترسی سریع به محصولات گوگل
2:zebmate:قندشکن
3:readability:خواندن یک مطلب را براتون راحت می کنه
پاسخ:
دیدمشون. مرسی
من از ginger برای تصحیح متنای انگلیسیم استفاده میکنم. Xmarks هم که از مرحو فایر فاکس اومده.
در ضمن اگه میدوری یه کم پشتیبانی فارسیش رو بهتر کنه و قابلیت اکستنشن دار شدن رو هم داشته باشه بهش سوییچ می کنم.
پاسخ:
ممنون از معرفی اکستنشن ها. میدوری هم فکر میکنم بر پایه ی همین فایرفاکس و اینا باشه. خیلی شبیه به همن. فکر نمیکنم چیز چندان دندونگیری باشه.