لینوکس و من

نمایش درست برنامه های GTK در KDE

دوباره میخوام مدتی با KDE کار کنم. چون گنوم‌شل با لپتاپ من سازگار نیست و بسیار کنده و mate هم اوضاعش خیلی خیته و همچنان بعد از این همه آپدیت پر از ایراده.
البته با هزار زور و زحمت از مخازن آرچ تونستم دسکتاپ گنوم ۲ رو نصب کنم. موفقیت آمیز هم بود اتفاقا. اما یه ایراد نابخشودنی داشت که نمیشد رفعش کرد. اینکه پنل مدام قاطی میکرد و آیکن ها رو نشون نمیداد. اپلت ها رو خیلیهاشون رو اد نمی کرد... اما بقیه چیزای گنوم خوب بودن. و همچنین بیم آن می رفت که با آپدیت سیستم تمام این ها به هم بریزه. هرچند میشه از آپدیت شدن یه سری بسته ها جلوگیری کرد، اما کافیه یه بسته ی ریزه میزه رو یادتون رفته باشه به لیست ممنوعه اضافه کنید. اون وقت بیا و درستش کن... اینکه گفتم چه کاریه، بریم ببینیم KDE به کجا رسیده...
بعد از ۵۰۰ و اندی مگابایت دانلود، KDE با سلام و صلوات راه اندازی شد. خوشبختانه compiz توش کار میکنه. (من از افکت های Kwin خوشم نمیاد). اما ایرادی که داره اینه که برنامه های GTK  (مثلا GIMP) با تم خودشون باز میشن و این طوری دوگانگی بوجود میاد. راه حلش در KDE 4.10 در آرچ اینه که میگم:

این سه تا بسته رو نصب کنید:
sudo pacman -S oxygen-gtk2 oxygen-gtk3 kde-gtk-config

آنگاه در تنظیمات تم kde برید میبینید که GTK اضافه شده. و در اونجا تم برنامه های GTK رو به oxygen-gtk تغییر بدید. البته این به این شرط میسر هست که تم شما در KDE اکسیژن باشه تا باز دوگانگی پیش نیاد. به نظر من که تم قشنگیه.
دسته:

ترفند

کلیدواژه:

gtk

kde

آرچ

نظرات  (۲)

عالی بود

همین الان مشغول کار روی kde هستم، برای اولین بار.

دقیقا هیمن مشکل رو داشتم!

دمت گرم
پاسخ:
خواهش
سلام
میشه برعکسش رو هم بگید(نمایش درست برنامه های KDE در GTK)
پاسخ:
متاسفانه در حال حاظر من دسکتاپ مبتنی بر GTK ندارم که بخوام ببینم چی کار باید کرد.