لینوکس و من

کوبونتو، پارسیکس ۴

در پست قبلی دوستان پیشنهاد دادن که یکم با اکستنشن های گنوم ور برم! من هم ور رفتم. خیلی از اون ها رو امتحان کردم. کم و بیش خوشم اومد. ولی در آخر به این نتیجه رسیدم که Gnome shell هنوز نمیتونه روی کامپیوتر من به عنوان میز کار اصلی زندگی کنه. اکستنشنهای زیادی داره. خلاقانه تهم ساخته شدن. اما هنوز خیلی خیلی جای کار داره. بنابراین من تا زمانی که گنوم به یه حالت پایداری نسبی ای نرسه که بشه راحت باهاش کار کرد نمیرم سراغش. من یه کاربر هستم، یک کاربر معمولی که کمی از لینوکس سر در میاره. یه developer یا گیک نیستم که بشینم پا به پای تغییرات روزانه ی گنوم پیش برم و هی مرتب سر و کلم توی کامپیوتر باشه. من یه چیزی میخوام که هم به روز باشه، هم کار کنه. و بذاره من هم به بقیه زندگیم برسم. گنوم جدید اون قدرا هم که فکر میکردم افتضاح نیست. ولی به نظر من چندان مناسب من نیست فعلا. باشد تا در آینده باز گردیم...
بنابراین پس از مدتی بی خانمان بودن در میان توزیع های لینوکس، سرانجام کوبونتو 12.04 رو انتخاب کردم. نصب کردم و الان خیلی راضی هستم. خیلی راضی تر از دسکتاپ Gnome shell توی اوبونتو. (و اخیرا پارسیکس ۴)
باید بگم که KDE واقعا خیلی رشد کرده. فعلا که پایداره و هیچ مشکلی نداشتم. همه چیش کار میکنه. همون طور که میخوام. کوبونتو هم مثل یه سیستم عامل واقعی داره کار میکنه. از KDE نسبت به گنوم جدید راضی تر هستم. و بنابراین برای مدتی سعی میکنم KDE رو هم بشناسم. جینگولک بازی های شیرینی داره در نوع خودش. به آدم میچسبه ولی جدی هیچی گنوم ساده و کارای خودمون نمیشد... حیف...
آلن باغومیان عزیز نسخه ی pre test (تازه test هم نه! ) پارسیکس ۴ رو با نام Gloria منتشر کرده. پیشنهاد میکنم از پارسیکس به عنوان یه توزیع فوق العاده خوب ایرانی پشتیبانی کنید. نسخه ی قبلی پارسیکس تنها و سیستم عامل اصلی کامپیوتر من بود. بسیار کارا و پایدار و خوش دست! حتی الان روی PC خونه پارسیکس قبلی قبلی نصبه. دو سالی میشه... من تصمیم دارم برای حمایت از پارسیکس ۴ حد اقل تست کنمش. روی یه هارد درایو اکسترنال نصبش کنم و ایراداتش رو پیدا کنم. پیشنهاد میکنم شما هم اگه وقت حتی اضافی دارید به پارسیکس از این طریق کمک کنید.

نظرات  (۵)

با سلام دوباره
میخواستم ببینم که کوبونتو فرقش با اوبونتو چیه؟
بعد من از مینت 12 استفاده میکنم وقتی که وارد اینترنت میشم چه با اپرا چه فایر فاکس cpu میره روی صد در صد و دستگاه به کندی عمل میکنه.
ممنون
پاسخ:
کوبونتو همون اوبونتویی هست که به جای دسکتاپ گنوم از دسکتاپ KDE استفاده میکنه. در مورد مشکل CPU اطلاعی ندارم. تا به حال این مشکل رو نداشتم.
با سلام
خوشحالم که سایت پر بار شما را دیدم
من پارسیکی 3.7r2a را میخواستم نصب کنم همان اول نصب از من یوزر و پسورد میخواست که با گزینه
fail safe gnome وارد شدم و نصب کردم حالا مشکلی که دارم اینه که هر با میخوام وارد شوم همان صفحه یوزر و پسورد میاد هر چه هم میزنم قبول نمیکند دیگر اینکه در پارسیکس به بقیه درایو ها نمیتونم دسترسی داشته باشم در حالی که در ابونتو و مینت مشکلی نداشتم. ممنون
پاسخ:
نمیدونم مشکل شما کجاست. منظورتون رو متوجه نمیشم. پارسیکس به راحتی نصب میشه. یه سری به مستندات پارسیکس بزنید، راهنمای نصب تصویری خوبی وجود داره. در پارسیکس برای mount کردن درایوها هنگام بوت، باید از fstab استفاده کنید. آموزشهاش در سرتاسر پهنه ی وسیع اینترنت وجود داره. توی وبلاگ منم هست.
سلام خوبید
داشتم تو وب میگشیم دنبلا وبلگ های لینوکسی خیلی هاشون بروز شدنشون برای سالها پیش بود وقتی وبلاگ شما رو دیدم بسیار خوشحال شدم
منم یه وبلاگ کوچیک دارم خوشحال میشم وبلاگ منم لینک بدید با تشکر
پاسخ:
:)
آقا به نظر من نباید اصلا مهم باشه که پارسیکس ایرانی هست یا نه! اصلا ایرانیه. به جهنم! :دی خب که چی حالا؟ چه ربطی داره؟
من نمی‌گم بده ولی اینکه در جاهای مختلف می‌نویسن "پارسیکس ایرانیه و از ایرانیان می‌خوایم که حمایت کنید" به نظرم بده :دی

به قول شما، هیچی گنوم قدیم نمی‌شد. واقعا کارا بود. روحش شاد!
پاسخ:
درسته، ولی دیگه نه این قدر شدید. دیگه اینکه بگیم اصلا مهم نیست یکم ناجوانمردانه است.
کوبونتو عالیه ! من از اول همیشه طرفدار کوبونتو بودم :)
پاسخ:
خوبه، عالی نیست. ;)