لینوکس و من

پاسکال در لینوکس

پاسکال یک زبان برنامه نویسیه. یادش بخیر. دبیرستان که بودیم یه چیزایی بهمون گفته بودن... حالا موضوعی پیش اومد و لازم بود که پاسکال  رو  در لینوکس داشته باشیم. با نصب پکیج fpc که نزدیک ۴۰ مگابایت دانلود میشه، پاسکال در لینوکس (در اینجا دبیان (پارسیکس)) نصب میشه. و با دستور fp در ترمینال وارد محیط پاسکال میشید.
یادتون باشه پنجره ی ترمینال رو بعد از باز شدن maximize نکنید. چون بعد از اینکه برنامه ای که نوشتید run شد، موقع برگشتن به محیط پاسکال نوشته ها چپرچلاغ (!) میشن. 

دسته:

نرم افزار

کلیدواژه:

دبیان

پاسکال

نظرات  (۲)

  • دانیال بهزادی
  • مگه کد پاسکال با خود gcc کامپایل نمی‌شه؟
    پاسخ:
    نمیدونم!
    تازه وقتی این کامپایلر با پروژه لازاروس کنار هم قرار میگیره یه دلفی ِ کامل در لینوکس داریم . عالیه . فقط من یه کم با ایجاد پکیج برای لینوکس مشکل دارم :) مستندات کافی نداره
    پاسخ:
    والله برای خودم نمیخواستم. من برنامه نویسی نمیدونم. اینجا نوشتم تا کسایی که نیاز دارند مطلع بشن.