لینوکس و من

آپدیت جدید مانجارو ۱۷.۱.۱۱

روز گذشته مانجارو نسخه 17.1.11 رو بیرون داد. من هم آپدیت کردم و مثل همیشه بدون مشکل 
تغییراتی که در این نسخه نسبت به قبلی بوده، بروز رسانی پکیج ها است. مخصوصا KDE که به 5.13.2 بروز رسانی شده. نسخه Gnome و XFCE همونی بود که قبلا بود. چون نسخه جدیدتری ندارن. LibreOffice بی مصرف هم به نسخه 6.0.5 مثلا ارتقا پیدا کرده. صد ساله هنوز همون شکلیه و هیچ پیشرفتی هم در هماهنگی با داکیومنت های مایکروسافت نمیکنه.
اگر تصمیم دارید سیستم خودتون رو بروز کنید به راحتی میتونید با این دستور در ترمینال آپدیت کنید:
 sudo pacman -Syyu
البته از طریق رابط گرافیکی پکیج ها یعنی pamac هم میتونید آپدیت کنید. ولی من خط فرمان رو ترجیح میدم. 
دم مانجارو و تیمش گرم که الان بیش از ۳ ساله که دارم باهاش زندگی میکنم!
دسته:

سایر

کلیدواژه:

manjaro

نظرات  (۷)

بهتره یکم ارزش و احترام Libre office رو حفظ کنید

اگه بی مصرفه ، خودتون یکی اش رو بسازید

 

با تشکر

پاسخ:
حالت خوبه شما؟!!
  • آموزش کامپیوتر
  • https://fandak.net

    لینوکس عشقه واقعا کار کردن باهاش لذت بخشه

    سلام من قصد دارم مانجارو نصب کنم اما اگر امکانش هست من رو راهنمایی کنید که کدام نسخه از مانجارو رو امتحان کنم KDE ، Gnome و XFCE و اینکه کارم برنامه نویسیسه
    ممنون پیشاپیش
    پاسخ:
    سلام. ماهیت نسخه های مختلف فرقی با هم ندارن و تفاوت فقط در دسکتاپ هست. که اون هم سلیقه خودتون مهمه.
    با سلام و خسته نباشید
    من چند وقتی بود که از لینوکس استفاده می کردم
    اما همیشه یه مشکل بزرگ داشتم و آن هم این بود که باید یه چند روز پای سیستم می نشستم تا از لینوکس چیز درست و حسابی دربیارم
    اما دیروز که داشتم وب گردی می کردم این پست شما را دیدم
    مانجارو را امتحان کردم
    خیلی عالی است
    ازتون ممنونم که این دانسته را به اشتراک گذاشته اید.
    امیدوارم موفق و پیروز باشید.
    پاسخ:
    پیام محبت آمیزی بود. متشکر از به اشتراک گذاشتن حس خوبتون. امیدوارم در این راه موفق باشین
    روشی هست که آپدیت برخی از نرم افزارها رو برای همیشه غیرفعال کرد؟
    پاسخ:
    بله. باید در فایل etc/pacman.conf/ در خط IgnorePkg نام پکیج مورد نظرتون رو بنویسید. اما بدی این کار اینه که ممکنه در آپدیت بعدی سیستم، نسخه قدیمی این بسته اجرا نشه.
    منم آپدیت کردم بدون مشکل. KDE
    LibreOffice بی مصرف؟!؟!
    یعنی تنها وظیفه LibreOffice اینه که کپی Microsoft Office باشه!
    درحال حاضر من در حد خودم دارم استفاده می کنم و مشکلی زیادی باهاش ندارم!
    پاسخ:
    من نگفتم کپی مایکروسافت. گفتم پشتیبانی از داکیومنت های مایکروسافت. که نه تنها هیچ پیشرفت محسوسی در این زمینه نکرده، بلکه طراحی و نوآوری هم نداره. شما در زمینه آفیس میتونین به برنامه های دیگه مثل wps یا OnlyOffice و چند مورد دیگه مراجعه کنید و ببینید چقدر خوب و قوی کار کردند.