لینوکس و من

لینوکس مانجارو در صدر توزیع های distrowatch

سایت distrowatch جامع ترین سایتی است که اخبار دنیای توزیع های لینوکس رو منعکس میکنه. این سایت فهرستی ۱۰۰ تایی از محبوب ترین لینوکس های مورد استفاده بر اساس تعداد کلیک های روزانه ای که روی اونها میشه داره.


مدتها بود که رتبه اول در اختیار linux mint بود و بعد از اون هم ubuntu بالا پایین میشد. امروز سری به این سایت زدم و در کمال تعجب دیدم که بالاخره جایگاه اول از لینوکس مینت گرفته شده، و یک توزیع مبتنی بر Arch یعنی Manjaro جای اون رو گرفته.

همه میدونیم که Arch برای حرفه ای ها مناسبه و یک کاربر تازه کار یا معمولی به راحتی نمیتونه با Arch کار کنه. اما میبینیم که تیم Manjaro چقدر خوب تونست در طی چند سال توزیعی بر اساس Arch بسازه که هر کاربر تازه کار و حرفه ای بتونه به راحتی باهاش کار کنه. و حالا میبینیم که در رتبه اول distrowatch حضور پیدا کرده. 

من تعصبی ندارم روی این موارد. اما شدیدا توصیه میکنم اگر از اهالی Arch و بچه هاش نیستین حتما یه بار Manjro رو امتحان کنین. سبک، سریع، راحت، منطقی، رولینگ ریلیز و همیشه آخرین نسخه از همه چیز.
دسته:

سایر

نظرات  (۲)

خیلی ممنون از به روزرسانی مرتب سایت
منم از طریق سایت شما با مانجارو آشنا شدم
مثل همین دوستمون تو آپدیت مشکل پیدا کردم
اما دوباره نصب کردم و آپدیت ها رو دیر به دیر انجام میدم تا الان به مشکلی نخوردم
پاسخ:
ممنون از نظر شما. آره اگه صبر کنیم و با اومدن نسخه های stable آپدیت کنیم هیچ وقت به مشکل بر نمی خوریم.
من این توزیع رو دوبار به فاصله یک ساله تست کردم و متاسفانه باید بگم که هیچ تجربه خوبی از استفاده کردن از اون نداشتم. هر بار به طور ناگهانی بعد از آپدیت سیستم از کار افتاد و مجبور شدم فایلها رو با سی دی لایو کپی کنم تو هارد دیگه و مجدد دبیان نصب کنم. فقط یه سیستم عامل قشنگه و گرنه پایداری نداره متاسفانه.
پاسخ:
فکر میکنم سه سال میشه که مانجارو رو دارم و هیچ وقت بعد از آپدیت ها مشکلی پیش نیومد. به نظر من بهتره آپدیت های کلی رو وقتی انجام بدیم که آپدیت های stable که در وبلاگ مانجارو اطلاع رسانی میشه بیان.