لینوکس و من

10 ویژگی اوبونتو 17.10


امروز نسخه جدید اوبونتو یعنی Ubuntu 17.10 به نام Aardvark منتشر شد و بزرگ ترین تغییر این نسخه نسبت به نسخه های قبلی جایگزین کردن میز کار گنوم به جای یونیتی هست.
ده ویژگی اوبونتو ۱۷.۱۰:

1-استفاده از میزکار گنوم به عنوان میزکار پیشفرض
2-استفاده از ویلند(wayland) به عنوان پروتکل سرور نمایش(desplay server protocol) پیشفرض
3-امکان نصب x.org به صورت اختیاری
4-استفاده از کرنل ورژن ۴.۱۳
5-پشتیبانی بهتر سخت افزار
6-نصاب جدید برای نسخه سرور
7-استفاده از libinput(یک کتابخانه برای کنترل دیوایس های ورودی به wayland)
8-ارتقا یافتن بلوتوث نسبت به نسخه قبل با BlueZ جدید(پروتکل رسمی بلوتوث لینوکس)
9-استفاده از GDM به عنوان Display Manager پیشفرض
10-برگشتن دکمه های ویندوز  به گوشه سمت راست

در ویدیوی زیر میتونین چند تا از ویژگی های این نسخه اوبونتو رو هم ببینید

نظرات  (۳)

باحال شده پایدار هم هست یعنی
پاسخ:
آره
واقعا بدون یونیتی چیکار کنیم کسی راه حلی سراغ داره ؟

نمیشد ما یونیتی رو داشته باشیم :(
پاسخ:
فک کنم هنوز توسط جامعه لینوکس توسعه پیدا کنه چون کاربر های یونیتی کم نیستن. مطلب زیر رو بخونین نحوه نصب یونیتی رو اوبونتو ۱۷.۱۰ رو توضیح داده. https://itsfoss.com/use-unity-ubuntu-17-10/ من امیدوارم همچنان توسعه پیدا کنه من واقعا دوسش داشتم
حیف یونیتی ...
پاسخ:
اره واقعا.یونیتی واسه من پر از خاطره بود