لینوکس و من
گنوم شل، گویا به طور پیشفرض ۴ حالت نمایش باتری لپتاپ داره. این باعث میشه که نتونیم با نگا به آیکن باتری تقریب خوبی از مقدار شارژ داشته باشیم. (هرچند با کلیک روی اون ناحیه مقدار زمان باقی مانده و درصد باتری رو نشون میده). اما خب منطقی نیست که مثلا ۲۵ درصد باتری باقی مونده و آیکن همچنان روی ۵۰ است.
یک نفر اومده برای این مشکل راه حلی رو ارائه داده و اون رو به صورت یک اکستنشن درآورده. اما توی AUR و سایت گنوم نیست. توی github میتونید پیداش کنید.



بعد از اینکه بسته رو دانلود کردید، میبایست در داخل دایرکتوری همون بسته اول make و سپس make install رو اجرا کنید، و یا از خط فرمان این مراحل رو طی کنید:
1. git clone https://github.com/Exalm/gnome-shell-extension-dynamic-battery

2. cd gnome-shell-extension-dynamic-battery

3. make

4. make install

و بعد از یک بار ری استارت کردن shell میتونید بوسیله tweaks اکستنشن Dynamic battery رو فعال کنید. تنظیماتی هم برای تعیین شکل آیکن باتری و همچنین حالت تست برای درصدهای مختلف داره.

ویرایش: یکی از بچه های خوب فروم آرچ، محمد رضا، بسته gnome-shell-extension-dynamic-battery-git رو در AUR ساخته تا به راحتی بتونید این اکستنشن رو نصب کنید. ممنونیم ازش.

ویرایش دوم: با تاپیکی که در گیت‌هاب این پروژه ایجاد کردیم، توسعه دهنده این پروژه موافقت کرد که این افزونه خوب رو به سایت افزونه های گنوم در اینجا اضافه کنه.

دسته:

نرم افزار

کلیدواژه:

gnome-shell

نظرات  (۱)

با تشکر از شما به خاطر معرفی این افزونه خوب و کاربردی
من بسته gnome-shell-extension-dynamic-battery-git رو برای نصب این افزونه در آرچ در AUR ساختم که کاربران می تونند از این بسته برای نصب افزونه استفاده کنند.

پاسخ:
کار شما بسیار زیبا و ارزشمند بود. احسنت. حتما در یک ویرایش این موضوع را اطلاع خواهم داد. متشکر