لینوکس و من

داستان تغییر زبان

از اونجایی که در ویندوز از سالها قبل هممون عادت کردیم برای تغییر زبان کیبورد به فارسی/انگلیسی از کلید های Alt+Shift هر دو طرف استفاده کنیم، حالا برامون سخته که بخوایم از ترکیب های دیگه در گنوم یا سایر دسکتاپ ها استفاده کنیم.همچنین عده ای با Alt+Shift سمت راست راحت هستن و عده ای هم با سمت چپ. اما در تنظیمات کیبورد فقط ترکیب سمت چپ وجود داره. و در گنوم هم که اصلا Alt+Shift وجود نداره!
قبلا در این مورد نوشته بودم. اما اون فقط مخصوص دسکتاپ گنوم بود. و فقط هم کلیدهای ترکیبی سمت چپ رو فعال میکرد. اما حالا با قرار دادن این دستور در استارتاپ، هر دو کلید های ترکیبی سمت راست و چپ فعال میشن. در هر دسکتاپی که باشید.
setxkbmap us,ir -option "lv3:ralt_alt,grp:alt_shift_toggle"
میتونید یک بار دستور بالا رو در ترمینال اجرا کنید و تست کنید. بعدش اونو در استارتاپ قرار بدید، که بسته به نوع دسکتاپ روشش فرق میکنه.
دسته:

ترفند

کلیدواژه:

زبان کیبورد

نظرات  (۳)

سلام من نسخه مانجارو نصب کردم بعد از هر بار ریستارت کردن سیستم دیگه نمیتونم با Alt و shift زبان رو عوض کنم باید دوباره این دستور رو بزنم راهی وجود داره که با یک بار زدن درستور برای همیشه این گزینه فعال باشه؟
پاسخ:
شما باید این دستور رو در استارتاپ دسکتاپتون قرار بدید. دسکتاپتون هر چی هست روش قرار دادن دستور در استارتاپ رو سرچ کنین و پیدا کنین.
داداش دمت گرم خیلی وقته که دنبال این کد ام تا اینکه اینجا‍ دیدمش
پاسخ:
موفق باشی
سلام کارت عالی
این تغیر زبان الان توی ویندوز ده که فارسی استاندارد قرار گرفته به سوپر اسپیس تبدیل شده
البته وقتی با دنیای ازاد اشنا میشه دیگه باید تفکرات بسته رو بداری کنار الان دیگه برای من فرق نمی‌کنه چی زبان رو تغیر بده به این فکر میکنم چه کیبردی دارم و اون زیر انگشتام چطوری راحت قرار میگیره
پاسخ:
توی گنوم هم سوپر اسپیس بود پیشفرضش. بهر حال ترک عادت سخته دیگه ;)