لینوکس و من

آوردن صفحه لپتاپ توی گوشی!

راستش هر چی فکر کردم نتونستم عنوانی پیدا کنم که همه ی حق مطلب رو ادا کنه!
داستان اینه: میخوایم اون چیزی که داریم توی مانیتور میبینیم، توی گوشی یا تبلت هم ببینیم، بدون هیچ دستگاه عجیب الخلقه ای! و همچنین بتونیم از توی صفحه ی گوشی یا تبلت لپتاپ رو کنترل کنیم!
این یعنی چی؟ این یعنی فوق العاده! یعنی انگار یک تبلت لینوکسی داریم! انگار یک لپتاپ تاچ داریم اصلا!
 

البته چون تبلت من 4:3 هست اینجوری شده.
 

هرچند راه های مختلفی برای اینکار هست، اما ما میریم سراغ یک راه خیلی ساده و کم دردسر به نام vnc یا virtual network computing.
ایشون همون مسئول ایجاد کانکشن های remote desktop هستند. که حالا ما میخوایم از یک اپلیکیشن ساده ی آندرویدی استفاده کنیم و به سیستم لپتاپ یا کامپیوتر خونگیمون ریموت کنیم.
در حال حاضر این اپلیکیشن به نام bVNC رو میتونید از اینجا دانلود کنید و در دستگاه آندرویدی خود نصب کنید.

حالا بریم سراغ کامپیوتر، در اینجا مانجارو. به ادامه ی مطلب برید تا دستورات و باقی ماجرا رو بخونید...

در مانجارو و کلا آرچ ما به چیزی نیاز داریم به نام tigervnc که باید این بسته رو نصب کنید. البته برای من که پیچیده بود بعضی چیزها، ولی من فقط قسمتی رو که لازم داشتم انتخاب کردم!

بعد از نصب، دستور زیر رو اجرا کنید
 vncserver :1

و به سوالاتی که ازتون میپرسه جواب بدید. در مورد نام کاربری و رمز عبور و اینا.

حالا با اجرای دستور زیر، سیستم منتظر برقراری ارتباط میمونه:
 x0vncserver -display :0 -passwordfile ~/.vnc/passwd

با کلید های ctrl + c میتونید کانکشن رو قطع کنید.

پس میریم سراغ گوشی، برنامه رو اجرا میکنیم و مشخصات رو توش مینویسیم. اعم از IP و نام کاربری و رمز عبور. برای بدست آوردن IP کامپیوترتون باید از قسمت اطلاعات کانکشن خودتون استفاده کنید که ممکنه در دسکتاپ های مختلف فرق کنه. اما در nm-applet با کلیک راست و زدن connection information قابل دسترسی است. اینجا باید به مقدار IP Address توجه کنید.

تمام! با زدن connect در اپلیکیشن، گوشی یا تبلت شما به سیستم شما متصل میشه. و میتونی هرررر کاری بکنید! میتونید با این کار خیلی راحت از هر جای خونه که هستید و به wifi خونه متصل هستید لپتاپ خودتون رو توی صفحه گوشیتون ببینید! برای جلسات و ارائه پرزنتیشن هم خیلی بدرد میخوره، کلا چیز باحالیه.

نکته اینکه این تشکیلات آپشن ها و تنظیمات گوناگونی داره که اگه به لینک های داخل متن برید اونها رو میتونید ببینید.
دسته:

ترفند

دسته:

نرم افزار

کلیدواژه:

android

remote desktop

نظرات  (۱)

تشکر مفید بود .