لینوکس و من

دانلود یک سایت و تبدیل اون به یک فایل chm

گاهی پیش میاد که لازم داریم یک سایت رو بصورت آفلاین داشته باشیم. ابزارهای متفاوتی برای اینکار هست، اما با دم دست ترین چیز در لینوکس میشه یک سایت رو دانلود کرد. این یک نمونه ی دستور برای دانلود از یک URL خاصه (در اینجا http://example.com/exam/html ). اگه سرچ کنید به optionهای دیگه هم میرسین. اما همینا به نظر من خوبن.

 wget http://example.com/exam/html/ -k -c -r -p --no-parent --domains example.com

حالا سایت ما دانلود شده و در یک پوشه وجود داره. لینکها همه تبدیل به لینکهای local شدن تا مشکلی پیش نیاد. اما خیلی خوب میشه که مجموعه ی این فایلهای دانلود شده رو تحت عنوان یک فایل داشته باشیم. chm یک فایل مربوط به مایکروسافته. اما خب، بهر حال چیز خوبیه. فایلهای help ویندوز همه chm هستن. (دست کم تا موقعی که ویندوز اکس‌پی بود این طوری بود. در مورد ویندوزهای بعدی اطلاعی ندارم. چون دیگه کار نکردم)
خیلی گشتم تا یک ابزاری رو پیدا کردم که کارش تبدیل یک سری فایلهای html به chm بود و در لینوکس هم کار کنه. چون اکثر چیزا عکس این کار رو میکنن. یعنی فایلهای chm رو تبدیل میکنن. نه اینکه بسازن.

این فایل رو دانلود کنید و از داخل پوشه Rahman CHM Maker اجراش کنید. یک پنجره ای باز میشه که گویای همه چی هست. به راحتی میتونید فایلهای دانلود شدتون رو به chm تبدیل کنید.



نمونه اش این فایل هست که من ساختم و یک اطلس بیماری های پوستی است.
دسته:

ترفند

دسته:

نرم افزار

کلیدواژه:

chm

wget

نظرات  (۱)

به جای chm، دنبال تبدیل html به htm می گشتی (:
پاسخ:
شما بگرد!