لینوکس و من

ترکیب فونت ها

من از فونت نرم و دوست داشتنی اوبونتو خیلی خوشم میاد. حروف خیلی مرتب و با ترکیب متناسبی از حاشیه های تیز و گرد ساخته شدن. در زبان فارسی هم از فونت وزیر خیلی خوشم میاد. به همین دلایل.
با نرم افزاری به نام fontforge میشه خیلی کارها در مورد فونتها کرد. یکی از این کارها ترکیب یا merge کردن فونت هاست.

من این دو تا فونت رو با هم ترکیب کردم و یک فونت دوست داشتنی برای خودم ساختم. حالا اون رو برای شما به اشتراک میذارم. البته این فونت از نظر اطلاعات خود فونت ناقصه و ممکنه از لحاظ فنی بهش ایراد وارد باشه، اما به هر حال کار میکنه و من دوسش دارم.

نکته جالب اینجاست که با نرم افزار ifont میشه اون رو برای گوشی های آندرویدی هم انتخاب کرد.



دانلود فونت
ویرایش:
فونت اصلاح شد. حرف آ بدون کلاه بود.
نسخه فونت وزیر از ۱.۲ استفاده شد. به نظرم قشنگ تر و دلنشین تر از نسخه ۲ هست. از همون لینک قبلی دانلود کنید.


این هم نمونه در libreoffice writer

دسته:

سایر

کلیدواژه:

فونت

نظرات  (۷)

سلام. یه فونت زیبا میخام که تو فایر فاکس اویونتو و کلا تو همه جای اوبونتو استفاده بشه وقشنگ و زیبا باشه، راسش رو بخاید فونت خود ویندوز خیلی عالیه ولی مال اوبونتو نه
قربون دستت جوابو بهم ایمیل کن فدات
پاسخ:
یه دست ماساژ تایلندی هم میخوای ؟
سلام و تشکر
سلامو یک سؤال
چه طور دو فونت ذو با فونت فورج با هم ادغام کردید؟
من مقداری جستجو کردم، اما چیزی پیدا نکردم
پاسخ:
سلام. یک فونت رو با این برنامه باز کن، بعد از منوی element قسمت merge font رو انتخاب کن. بعد از منوی File قسمت generate fonts رو انتخاب کن. منتهاااا از منوی font info میتونی اسم و مشخصات فونت و همچنین اندازه ی خطوط فونت و فاصله گذاری ها رو هم تعیین کنی. اگه فونت نوترکیب رو امتحان کردی دیدی اندازش درست نیست، باید توی همین قسمت تغییر بدی.
و باز هم عدم ارسال لینک :دی
http://rastikerdar.blog.ir/1394/09/21/%D8%B4%D8%B1%D9%88%D8%B9-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D9%88%D9%86%D8%AA-%D9%81%D9%88%D8%B1%D8%AC-FontForge
برای احتیاط در قسمت آدرس سایت هم قرارش دادم :x
پاسخ:
ایندفعه اومد!
سلام مجدد
وقتی استادی چون آقای راستی کردار هست و ایشون این کار رو در نسخهٔ جدید وزیر انجام دادن، مناسب دیدم از ایشون سؤال کنم تا اگر فرصت پاسخ‌گویی نداشتند، جستجو کنم که الحمدلله محبت کرده و پاسخ دادند
پاسخ:
ممنون از روحیه ی پیگیر و پرتلاشت
سلام مجدد
آیا راهی هست که بی دردسر اندازه فونت رو بزرگ‌تر کرد؟
مثال: یه فونت دارم به نام a اون رو ویرایش کنم و به نام b ذخیره کنم الان یک متن خاص با فونت a و اندازه ۱۶ برابر باشه با همون متن در فونت b با اندازه ۱۲
پاسخ:
حتما هست. چون در ورژن جدید فونت وزیر این اتفاق افتاده. توی گوگل سرچ کنین: increase font size font forge
سلام حرف ا آن بدون سرکش است
پاسخ:
درست شد