لینوکس و من

تنظیمات MPV برای نمایش بهتر

حتما پلیر معروف MPV رو می‌شناسید که نیازی به توضیح نیست ولی برای استفاده راحتر از این برنامه یکسری تنظیمات هست که من استفاده می‌کنم برای اینکه مثلا ویدیو Full HD که اجرا می‌کنه از صفحه بیرون نزه و روی اعصاب نره یا مثلا همیشه با n مقدار صدا پخش بشه از فرمت زیرنویس utf8 و عربی ( cp1256 ) استفاده کنه این تنظیمات که من اضافه کردم شخصی هست هر چند به اشتراک میزارمشون ولی تنظیمات مناسب خودتون رو خیلی راحت میتونید استفاده کنید.

در مسیر زیر ذخیره کنید.
 sudo mousepad /etc/mpv/mpv.conf

 

--video-aspect='16:10'
--hwdec='vdpau'
--hwdec-codecs=h264,mpeg2video
--vo='vdpau'
--ao='pulse'
--softvol='yes'
--softvol-max='200'
--af='scaletempo'
--audio-channels='fl-fr'
--volume='40'
--sub-text-font='XM Yekan'
--sub-text-color='#ffff00'
--sub-scale-with-window='yes'
--secondary-sid='auto'
--geometry='50%:50%'
--autofit-larger='70%x70%'
--sub-codepage=utf8:cp1256
--af=equalizer=5:5:4:4:3:-8:4:4:5:5
--video-output-levels='full'
 
برای راهنمایی و اینکه چطوری تنظیمات بیشتری استفاده کنیم از این لینک استفاده کنید و برای نصب از دستور
 
 yaourt -S mpv-git


اگر هم نیاز به تغییر در کلیدهای میانبر برنامه رو داشتید از مسیر زیر و این فایل کمک بگیرید.

 

 

 

 

 /etc/mpv/input.conf


تصاویری از برنامه بعد از این تنظیمات

 

 

 


 
یک نکته دیگه برای اینکه حروف کامل فارسی بشه از SubtitleFixer استفاده کنید.

در نسخه جدید برای تغییر فونت باید مسیر فونت‌ها رو هم مشخص کنید. با فایل fonts.conf

 

 

دسته:

نرم افزار

نظرات  (۴)

من این فایل رو نمیتونم پیدا کنم ک تغییرات رو توش اعمال کنم etc/mpv/mpv.conf
به این پوشه ک میرم یه فایل هست اسمش encoding-profile.conf
سعی کردم تنظیمات رو آخرش اضافه کنم ولی نمیشه فایل رو تغییر داد
تغییرات رو سیو نمیکنه
راه حل چیه؟
من تازه کارم هنوز به محیط اوبونتو عادت نکردم...
پاسخ:
شما باید این فایل رو ایجاد کنید از قبل نیست. بله تغییرشم نمیشه داد چون دسترسی بالاتر یا روت نداشتید. با sudo nano /etc/mpv/mpv.conf میشه اینکار رو انجام داد.
این نمونه حروف عربی در زیرنویس هست.
http://i.imgur.com/dyl8I9t.png
سلام
واسه اینکه زیرنویس فارسی رو پخش کنیم باید اینکودینگ رو بزاریم رو utf-8
چجور این کار رو انجام بدیم تو محیط لینوکس؟
مرسی بابت وبلاگ خوبتون*
پاسخ:
سلام با اون تنظیماتی که نوشته شده شما هم زیرنویس با اینکود عربی و فارسی رو اجرا می‌کنید. ولی بخاطر اینکه حرف ی بصورت عربی (( ی )) نمایش داده نشه تبدیل به اینکود utf-8 می‌کنن که درستش هم همینه چون عربی نیست فارسی
تنظیمات بهتره اینجا باشه: ‎~/.config/mpv
mpv.conf
input.conf
lua-settings/osc.conf
(ویکی آرچ)
مگراینکه نیاز به System-wide configuration باشه
پاسخ:
بله درسته