لینوکس و من

اضافه کردن فایل ها به Totem

شاید این یه موضوع پیش پا افتاده باشه و به چشم نیاد. اما به وقتش به چشم میاد! اونهایی که Totem رو به خاطر سادگی و سبکیش به عنوان مدیاپلیر پیش فرض خودشون انتخاب کردن حتما از این که Totem قابلیت enqueue کردن رو در منوی راست کلیک روی فایل‌ها نداره، ناراحت هستند. یعنی مثلا شما چندین پنجره دارید، و totem اون زیر میر‌ها (!) بازه و داره آهنگ پخش میکنه. شما میخواید یه سری آهنگ جدید به playlist اضافه کنید. شما باید totem رو پیدا کنید و فایل‌ها رو drag کنید و بندازید توی playlist. این یکم عذاب آوره و زمان هم میگیره. اما چی میشد اگه میتونستیم روی فایلهامون راست کلیک کنیم و اونها رو به لیست فایل های در خال پخش totem اضافه کنیم؟
با یه ترفند جالب میشه این کار رو کرد. در حقیقت ما باید یه آیتم به منو‌های nautilus اضافه کنیم که عملکردش چیزی باشه که میخوایم. برای اینکار، میایم شورت‌کات اجرایی totem رو از فایلهای سیستم به فولدر home خودمون کپی میکنیم تا تغییراتی که توش میدیم با به روز کردنها از بین نره. در ترمینال این رو بزنید:
cp /usr/share/applications/totem.desktop ~/.local/share/applications/add-to-totem.desktop
حالا با ادیتور خودتون این فایل رو باز کنید. برای من gedit هست:
gedit ~/.local/share/applications/add-to-totem.desktop
حالا نوبت دستکاری‌هاست! همون اول اول که نوشته name= movie player میتونید اسمش رو به هر چیزی که دوست دارید تغییر بدید. مثلا من این رو میذارم: Add to Totem
عبارت Exec=totem %u رو پیدا کنید و اون رو به Exec=totem --enqueue %u تغییر بدید و فایل رو ذخیره کنید.
حالا یک بار logout/in کنید.
یه فایل موسیقی رو با totem باز کنید. حالا روی یه فایل دیگه راست کلیک کنید و open with و بعد other applications . حالا در صورت نمایش لیست برنامه ها، شما باید Add to Totem رو ببینید. اون رو انتخاب کنید و نتیجه رو ببینید! از این به بعد هم Add to totem توی منوی open with میمونه.
دسته:

ترفند

کلیدواژه:

totem

نظرات  (۲)

  • محمد رضا مسئله گو
  • سلام
    حضور شما در اینترنت نشان دهنده اعتماد به نفس و متفکر بودن شماست

    مسابقه و نظرسنجی
    با شرکت در مسابقه بزرگ نوین وب هاست یکی از برندگان جوایز ارزنده ما باشید.
    لطفا این مطلب را برای دوستانتان ارسال کنید.

    به امید اینکه شما هم یکی از برندگان ما باشید.
    هر ایرانی یک وب سایت حرفه ای
    پاسخ:
    حضور شما اسپمرها هم نشانه ی حماقت شماست!
  • علیرضا جهانی فرد
  • سلام
    خیلی عالیه مثله همیشه من یک وبلاگ دارم که کارهاو مشکلاتی که درست یا تغییر میدم داخلش مینویسم که اگر زمانی نیاز داشتم 4 ساعت دنبالش نگردم برای همین موضع غیرفعال سازی رو که برای من خیلی جالب و ضروری بود رو برای اینکه یادم نرود با ذکر منبع توی وبلاگم ذاشتم موفق باشید
    پاسخ:
    مرسی :)