لینوکس و من

در دبیان‌ها چیزی داریم به نام gksu که این کمک میکنه یه برنامه رو تحت کاربر root به صورت گرافیکی اجرا کنیم. با یه مثال توضیح میدم. مثلا اگه بخوایم یه شورت‌کات بسازیم که بخوایم nautilus رو با کاربر root باز کنیم، نمیتونیم در قسمت command شورت‌کات بنویسیم sudo nautilus . چون که sudo باید در ترمینال باشه تا بتونیم پسورد رو وارد کنیم. به جای sudo از gksu استفاده میکنیم. و مینویسیم: gksu nautilus با کلیک روی این شورت‌کات پنجره ای باز میشه که از ما پسورد میخواد.
در فدورا اما... gksu نداریم. باید چیزی به نام beesu رو نصب کنید که دقیقا همین کار رو میکنه: yum install beesu

دسته:

ترفند

کلیدواژه:

beesu

gksu

دبیان

فدورا

نظرات  (۵)

سلام مجدد.
برای دوستانی که الان به این بست مراجعه می کنند و مشکل مشابه من رو داشتن:
به ترمینال اوبونتو مراجعه کنید و دستور:
gksu nautilus
یا
sudo nautilus
رو تایب کنید و اینتر رو بزنید و بعد از زدن بسورد سیستمتون خودش فایل رو باز میکنه و میتونید کارتونو انجام بدید.
پاسخ:
ممنون از پیگیری شما و ممنون تر از اینکه اهمیت دادید و این کامنت رو گذاشتید.
سلام
ممنون از باسخ.
حدستون درست بود. این دستور در لینوکس های جدید کار نمیکنه. دنبال راه جایگزین برای کبی کردن فایل در درایو روت هستم.
پاسخ:
برای انجام این کار در حالت خط فرمان هم میتونید با دستور sudo cp این کار رو انجام بدید. البته من در لینوکس مانجارو با همین gksu کار میکنم و مشکلی ندارم.
سلام.
ببخشید من این دستو رو (gksu nautilus) در قسمتی که با کلید Alt+F2 تایب می کنم و یک آیکون چرخ دنده با همین نام بیدا میشه ولی هر چی روش کلیک می کنم چیزی باز نمیشه.
به نظرت مشکل از کجاست؟
پاسخ:
سلام. قرار نیست روی چیزی کلیک کنید. اینتر کنید. در ضمن این مطلب خیلی قدیمیه. مطمئن شید که دستورات هنوز همون ها هستند.
سلاممنو با عنوان لینوکسی ها بلینک.البته اول یه سر بزن اگر ازش خوشت امد و مطالب رو اموزشی دیدی.منم تورو لینک کردم.از اشنایی باهات خوشحال میشم.هدفمون یکیه.....!!!!!
پاسخ:
دفعه پیش هم خدمتتون عرض کردم، وبلاگ شما کپی/پیست از مطالب وبلاگ‌های دیگران هست که شما هیچ منبعی رو براشون ذکر نکردید. به همین دلیل شما رو لینک نمیکنم.
سلام.. وبلاگ خیلی زیبایی داری واقعا خوشم اومد!!
به منم یه سری بزن خوشحال میشم!!
راستی میخوام باهات تبادل لینک کنم دوس داشتی خبرم کن!!

منتظر نظرات زیبات هستم!!

بای
پاسخ:
باز هم از این وبلاگ های مزخرف سر‌کاری. نمیدونم ملت چی بهشون میرسه از ساختن این‌گونه وبلاگ‌های بی محتوا و اسپم گذاشتن توی وبلاگ دیگران